Populära recept

söndag 10 juni 2012

Kyckling i ädelostsås med bacon & pasta




Det här är verkligen av storfavoriterna hemma hos oss! Enkelt och galet gott, går att laga till bara 2 eller desto flera utan problem. Du kan justera mängden av de olika sakerna så att det passar dina smaklökar perfekt :) Tyvärr glömde jag ta bild på det hela, ska försöka komma ihåg det tills nästa gång den här godingen lagas!

För 2 personer
Ca 30 minuter, varav 20 i ugn på 235 grader

2 st kycklingfiléer
½-1 st Kvibille gräddädel
½-1 dl matlagningsgrädde
1 dl mjölk
4 skivor bacon
salt, peppar
pasta
  • Bryn filéerna så de har färg runtom och lägg sedan i en ugnsfast form.
  • Strimla baconet och stek lätt. Lägg sedan i formen.
  • Smula ner osten i formen.
  • Häll på grädde och mjölk (du kan använda bara matlagningsgrädde om du vill, rekommenderar inte vispgrädde då det blir väldigt mastigt tillsammans med osten)
  • Salta och peppra och ställ sedan in i ugnen cirka 20 minuter.
  • Koka upp vatten till valfri pasta (vi tycker tagilatelle eller spaghetti blir bäst).
  • Servera gärna med en grönsallad.

Smaklig spis!

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin