Populära recept

lördag 27 oktober 2012

Pasta Carabonara a'la Britt




En favorit hemma hos oss som går väldigt snabbt att laga är Pasta Carabonara. Det här goda receptet kommer från början från min barndomskompis Sofias mamma, Britt. Jag minns inte om det är exakt såhär hon gör men det är såhär vi gillar den bäst :)


Pasta Carabonara för 4 personer

spaghetti för 4 personer (ca 280 g)
2 ägg
1-1½ dl matlagningsgrädde
vitlök efter eget tycke
1 pkt bacon
salt
nymalen svartpeppar
parmesanost
  • Sätt på vattnet till pastan.
  • Blanda de råa äggen med matlagningsgrädde, lite efter vad du själv gillar.
  • Pressa i vitlök samt addera salt och nymalen peppar i bladningen.
  • Samtidigt som pastan kokar steker du upp baconet. 
  • Häll av pastan och låt den svalna något.
  • Häll i baconet och äggräddsblandningen i pastan (alternativt serverar du allt separat så får man själv välja hur mycket man vill ha av allt).
  • Servera med riven parmesan och en god sallad.

Smaska på! Tokigt enkelt, tokigt gott!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin