Populära recept

torsdag 19 juli 2012

Somrig melon- & jordgubbsdrink




Mitt mat- och drycksurfande går för tillfället inte av för hackor. Men det är ju perfekt sysselsättning när man är ledig i detta typiska sommar-Sverige! När jag tittade in hos Linneas Skafferi hittade jag den här smarriga sommardrinken som jag gjorde ikväll. Passade perfekt att den innehöll jordgubbar eftersom jag var och plockade just jordgubbar tidigare idag, samtidigt som vi hade en bit melon över av åttakilosbjässen som vi köpte till festen som var förra helgen. Bjöd sambon och mamman och fick tummen upp!


Melon- & jordgubbsdrink
Cirka 4 glas

ca 25 isbitar
1/4 vattenmelon
1/2 l jordgubbar
mousserande vin/alkoholfri cider (jag tog Chapel Hill Sparkling alcohol free)
jordgubbar till dekoration

- Mixa isbitarna grovt i en blender.
- Blanda ner vattenmelonen som du skurit i tärningar och
  delade jordgubbar.
- Mixa tills isen är krossad.
- Häll upp i glas och fyll på med vin/cider.
- Dekorera med lite jordgubbar.
Tips!
Om du gillar basilika kan du klippa i några blad i varje drink och röra om, det höjer smaken ytterligare. Passar också bra att dekorera med.




0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin