Populära recept

tisdag 24 juli 2012

Tomat- & jordgubbssallad

Här kommer en riiiiktigt god rätt som definitivt kommer göras många gånger om här hemma! Tack, Två små kök, för ett tokgott recept!



Recept för 2-4 personer
(beroende på om du serverar något mer tillbehör eller inte)

1 ask körsbärstomater
½ liter jordgubbar
1 vitlöksklyfta
15 basilikablad
1 msk olivolja
flingsalt & peppar

- Halvera körsbärstomaterna och jordgubbarna och lägg i en skål.
- Finhacka vitlöksklyftan och blanda ner med strimlade basilikablad i skålen.
- Häll över en 1 msk god olivolja och strö över flingsalt och peppar.
- Servera till grillat.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin