Populära recept

måndag 9 juli 2012

Zucchinilasagne

Idag improviserade jag en zucchinilasange till lunchen. Smakade riktigt bra, minst lika gott, om inte godare än vanlig lasange! :)


Zucchinilasagne
2-4 portioner beroende på om du serverar den ensam eller med tillbehör

250 g nötfärs
½ zucchini
1 paprika
½ rödlök
2 st vitlöksklyftor
8-10 champinjoner
½ burk krossade tomater
2-3 msk chilisås
riven ost
salt & peppar
  • Sätt ugnen på 225 grader.
  • Hacka paprika, rödlök, vitlök och champinjoner.
  • Skiva zucchinin på längden med en osthyvel till "lasangeplattor".
  • Bryn köttfärsen i en klick smör, lägg med rödlök och vitlök efter en stund.
  • Blanda ner champnjonerna och slutligen krossade tomater och chilisås.
  • Smaka av med salt och peppar.
  • Lägg en tunt lager av köttfärsröran och sedan ett lager med zucchiniskivor. Fortsätt varva tills du har slut på köttfärsröra. Avslut med röra och lägg sedan över riven ost.
  • Gratinera i cirka 20 minuter.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin