Populära recept

söndag 5 augusti 2012

Pizzadeg a'la Leila Lindholm

Farligt gott recept på pizzadeg som jag hittade via recept.nu.

50 g färsk jäst
2 tsk socker
1 tsk flingsalt
0.5 dl olivolja
3 dl ljummet vatten
7 dl vetemjöl special
  • Blanda jäst, socker, salt, olja och fingervarmt vatten (37 grader) i en degbunke.
  • Rör i mjöl, lite i taget, tills du får en fast och elastisk deg. Spara resten av mjölet till utbakning.
  • Jäs degen i bunken under bakduk i cirka 25 minuter.
  • Dela degen på 4 bitar och baka ut dem med kavel på mjölat bakbord.  
 

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin