Populära recept

torsdag 9 augusti 2012

Snabb thaigryta




Behöver du en snabb lunch? Om du gillar thaismaker är denna rätt perfekt!


Snabba thaigrytan
Cirka 15-20 minuter

 

färsk kycklingfilé, ca 100 g/person
grytbas med thaismak, jag föredrar Mr Chengs, som är mest naturlig
wokgrönsaker, ca 100 g/person
smör/olja
ev ris
  • Stek kycklingfilén i lite smör, lägg sedan över i en kastrull.
  • Stek wokgrönsakerna snabbt i smör eller olja, lägg i kastrullen tillsammans med kycklingen.
  • Häll över grytbasen och låt sjuda några minuter.
  • Servera ris och sallad till om du vill.

Lätt som en plätt!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin