Populära recept

tisdag 16 oktober 2012

Lottas snabba kycklingpanna




Det här receptet hittade jag i en bilaga (Mästerkocken) till Matmagasinet. Ruskigt enkelt - ruskigt gott! MVG helt klart :)

På bilden serverat med Risentas bönpasta. Hyfsat lågkolhydrat. Annars kan man byta ut mot zucchinipasta exempelvis.


4 portioner

Pasta för 4 personer (ca 70-80g/pers)
1 grillad kyckling (jag använde 400 g färsk kyckling)
1 rödlök
1 röd paprika
5-6 soltorkade tomater i olja
2 dl creme fraiche naturell
olja till stekning
basilika till garnering om så önskas
  •  Koka pastan.
  •  Rensa kyckligen från ben och dela i mindre bitar (om du använder färsk kyckling skär den i små bitar).
  • Strimla och fräs lök och paprika i olja tills det mjuknat.
  • Tillsätt kycklingen, låt den steka med några minuter så den blir varm.
  • Strimla och tillsätt de soltorkade tomaterna.
  • Sänk värmen och häll i creme fraiche. Rör om ordentligt. Låt puttra en liten stund. Smaka av med salt och peppar.
  • Blanda kycklingröran med pastan och rör om.
  • Garnera gärna med basilikablad. Serveras med fördel med en mix av olika sorters salladsblad.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin