Populära recept

måndag 7 januari 2013

Zucchiniplättar

Ett enkelt och gott tillbehör till kött och kyckling. Idag åt vi detta tillsammans med kyckling och aioli - gott!


1 portion

100 g zucchini
1 ägg
1 krm salt
1/2 tsk fiberhusk (eller 1 msk vetemjöl)
  • Riv zucchinin grovt. Blanda med salt och fiberhusk.
  • Vispa upp ägget lite och blanda sedan ner i smeten.
  • Låt stå någon minut och stek sedan i smör eller olja.

Testa att addera favoritkryddan eller varför inte lite ost, kanske en god parmesan? Bra recept att experimentera med!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin