Populära recept

fredag 19 april 2013

Palsternackspurè - enkelt och gott tillbehör

Det finns faktiskt många goda alternativ till den klassiska potatisen, t.ex. blomkål, broccoli och... palsternacka! Otroligt enkelt att göra en god palsternackspuré istället för potatismos. Om du inte redan smakat måste du laga detta. Mums! Servera exempelvis till en bit gott kött.


4 portioner
Ca 15-20minuter

3-4 palsternackor (ca 500 g)
2 dl mjölk
0,5 dl vispgrädde
salt
  • Skala och skiva palsternackorna i tärningar.
  • Koka tillsammans med mjölken och grädden tills tärningarna är mjuka. Gräddmjölkblandningen ska ha reducerats till ungefär hälften.
  • Kör sedan till en slät puré med en stavmixer.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin