Populära recept

lördag 24 augusti 2013

Energibollar med lakritssmak




Energibollar med lakritssmak - såå himla goda!

Grundreceptet kommer från Kung Markatta / Mat Såklart. Där smaksatta med kaffe, men man kan nog ta vad man gillar bäst. Jag tror de blir goda hur som! Vaniljpulver ska jag nog testa nästa gång...


Cirka 10 st
Max 15 minuter

10-12 st dadlar
2 msk hasselnötssmör (mandel skulle nog också funka)
2 dl (fiber)havregryn
1 msk kakao
2 tsk lakritspulver (eller 2 msk starkt kaffe)
1 krm salt
kokosflingor
  • Mixa alla ingredienser till en ganska torr smet. Om det blir för torrt kan du hälla i lite, lite vatten.
  • Forma små bollar och rulla dem i kokos.
  • Om du vill kan du rosta kokosen i en torr stekpanna på medelvärme tills de är gyllenbruna innan du rullar bollarna.
  • Förvara svalt.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin