Populära recept

torsdag 21 november 2013

Lax med fetaostpesto




Ibland är det okej att ta genvägar i matlagning, speciellt om det ändå är gott och nyttigt. Som den här lunchen, lax med festaostpesto. Vad som är genvägen? Peston! Jag har använt en av ABBA:s färdiga såser "Middagsklart!" som inte innehåller några konstigheter och bara hälls över lax i en ugnsform. Snabbt, enkelt, gott!


4 portioner
Cirka 25 minuter, ugn 175 grader

4 portionsbitar lax
1 påse Fetaostpesto för ugnsbakad lax, Abba
ev lite creme fraiche om du vill dryga ut såsen

  • Lägg fyra tinade portionsbitar lax i en ungsfast form.
  • Fördela fetaostpeston jämt över laxen.
  • Tillaga mitt i ugnen 15-20 minuter på 175 grader.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin