Populära recept

tisdag 28 januari 2014

Fisk i ajvarsås toppat med räkor




Ikväll testades detta recept från ICA hemma hos oss. Riktigt gott, och riktigt enkelt! Som alltid en vinnarkombo enligt mig :) Bilden är från det som blev över till lunchlåda och där har jag modifierat upplägget lite, men i stort sett så blir slutresultatet detsamma när matlådan värms på. Matlåda förresten, är en i rostfritt stål som jag hittade hos ekokul - bättre och fräschare än plast!


4 portioner
cirka 30 minuter

600-800 g vit fiskfilé
2 dl creme fraiche
1 dl ajvar relish
70 g färsk bladspenat
150 g skalade räkor
salt & peppar

  • Tina fisken om den är fryst och torka den torr. 
  • Vispa ihop creme fraichen med ajvar i stekpanna. Krydda med salt och peppar. Koka upp och lägg i fisken. Låt sjuda på svag värme i 5-10 minuter under lock. Vänd sedan ner spenaten och låt det bli varmt. Smaka av kryddningen.
  • Strö över räkorna.
  • Servera med exempelvis hirs eller ris och grönsaker som haricot vertes eller sockerärtor.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin