Populära recept

söndag 24 augusti 2014

Torskrygg i persilje- och pepparrotssås




Efter lite mer än en vecka av diverse snabbmat, vetemjöl och annat som jag normalt inte äter till vardags var jag igår sugen på något riktigt fräscht och hemlagat. Huvudet in i kyl och frys för att se vad som kunde komponeras ihop. Jag hittade grädde, pepparrotsvisp och torsk. Tog även en kik i pappas land. Där fanns potatis, morötter, lök av olika slag, spenat, persilja och diverse kryddor. Tog mig en funderare, och fick det här är resultatet! Jag har inga exakta måttangivelser, jag gick på känsla och smak. Gott blev det i alla fall! :)


3 portioner
Cirka 35 minuter, ugn 175 grader

3 torskryggsfiléer
1,5-2 dl grädde
några matskedar pepparrotsvisp (alt färskriven eller wasabi på tub)
klippt persilja
några nävar spenat
salt, peppar

  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Blanda såsen; grädde, pepparrotsvisp, klippt persilja, salt och peppar. Låt stå och dra.
  • Lägg spenaten i botten på en ugnsfast form. Lägg därefter fisken på spenaten och häll över såsen.
  • Låt gå i ugnen 20-25 minuter. 
  • Servera med valfritt tillbehör. 






0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin