Populära recept

lördag 11 oktober 2014

Broccolimos




De flesta mos förutom potatismos tycker jag är helt fantastiska, så även detta broccolimos. Mums!


3-4 portioner
cirka 20 minuter

1 kg frysta broccolibuketter
någon/några matskedar smör
salt & (vit)peppar
ev grädde

  • Koka broccolin mjuk, men lite motstånd kvar, i lättsaltat vatten. 
  • Häll av, men spara lite kokvatten att späda moset med.
  • Blanda broccolin med smör, salt, peppar och ev en skvätt grädde. Mixa med stavmixer eller i matberedare. Späd med vatten om det känns för torrt eller stabbigt. Smaka av kryddningen.
  • Klart att servera! Kan användas precis som potatismos.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin