Populära recept

torsdag 26 november 2015

En kopp varm havrechai




Snart december och officiellt vinter men ingen snö så långt ögat når! Jag hoppas att den tänker komma snart för jag har just köpt längdskidor som behöver ut och luftas (läs:jag behöver veeeerkligen träna inför ett 2-milslopp i januari). Men oavsett mängden snö så är det ju första advent nu på söndag (yes, time flies! det var ju nyss sommar...) och jag tänkte därför tipsa om något riktigt gott att dricka till det eventuella adventsmyset, eller vilket annat mys som helst, nämligen havrechai. Sjukt gott, om ni frågar mig!


En kopp

2 dl havredryck
1-2 krm chaikrydda
ev ½ tsk kokossocker

  • Mät upp 2 dl havredryck eller fyll den mugg du vill dricka ur och häll sedan upp havredrycken i en kastrull. Blanda i 1-2 krm chaikrydda, eller mer efter smak, och kokossocker (eller annan sötning) om du vill ha lite sötma i smaken. Värm på låg- till medelvärme och vispa försiktigt under tiden.
  • Häll upp i din favoritmugg och njut!

Chaikrydda kan vara svårt att hitta i affärerna har jag märkt, men det går utmärkt att göra sin egen!



0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin