Populära recept

måndag 9 november 2015

Parmesanbakad zucchini




Jag använder mig ganska ofta av Pinterest när jag är på jakt efter inspiration till olika saker, även mat. Det här goda tillbehöret hittade jag där, och det kommer från bloggen Damn Delicious. Jag har modifierat receptet något, efter mina egna smaklökar. Prova, riktigt gott!


4 portioner
30 minuter, ugn 175 grader

4 zucchini
1,5 dl parmesan
1 tsk torkad oregano
1 tsk torkad timjan
1 tsk torkad basilika
1 tsk vitlökspulver
salt & peppar
olivolja
  • Sätt på ugnen på 175 grader.
  • Dela varje zucchini på längden, i kvartar. Placera kvartarna på en smord eller bakpapperklädd plåt.
  • Blanda parmesan och kryddor i en skål. Spritsa olivolja över zucchinin och fördela sedan ut ost- och kryddröran jämt över kvartarna.
  • Baka i ugnen cirka 10-15 minuter. Kör sedan på grillfunktionen, om du har en sådan, i ungefär 5 minuter till eller tills du tycker att zucchinin har fått fin färg.
  • Servera varma!



0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin